امروزه به کار گیری از استخر برای تفریح و استعمال های روزانه و همینطور برای تجارت های مرتبط با استخر بسیار مرسوم گردیده است که در این باره استخر های پیش ساخته و بتنی وجود دارا هستند که ما درین پژوهش ، به ذکر مزایا و هزینه ایجاد کرد استخر بتنی خوا‌هیم پرداخت . ایجاد کرد استخر های بتنی نیز مراحلی را به‌دنبال داراست که قصد داریم درین نوشته‌ی علمی پروسه ایجاد کرد و تاسیس استخر های بتنی را به شما عزیزان بگوییم . استخر های بتنی امروزه در بالا استخر های در هم اکنون استعمال می باشند و درصد استعمال از آن‌ها دربین بقیه استخر ها به 60 % میرسد ، مابقی استخر ها را نیز استخر های پیش ساخته ، استخر های شیشه ای ، استخر های گلی ، استخر های چوبی و ... تشکیل می‌دهد ، درین 40 درصد حدود 32 % نیز سهم استخر پیش ساخته میباشد به دلیل آنکه استخر های پیش ساخته عملکرد بسیار بالایی دارا‌هستند و ایجاد کرد آن‌ها به طور کامل امروزی بوده و همه خصوصیت های بهتر یک استخر ایده آل و مطلوب برای تفریح و دیگر صنایع مربوط به استخر ها دارااست . ولی قضیه مهم ما درین مقاله طرز ایجاد کرد استخر بتنی و همینطور هزینه تشکیل داد استخر بتنی است که قصد داریم با ارائه توضیحاتی مقرون صرفه بودن و یا این که نبودن این استخر و بقیه استخر ها را به طور مختصر و موثر ارائه دهیم ، پس در شرایطی که قصد تشکیل داد استخر بتنی دارید و یا این که در ایجاد کرد آن‌ها شک دارید در‌پی مقاله ما‌را ملازمت و همراهی بفرمایید .

استخر بتنی

هزینه ایجاد کرد استخر بتنیاستخر های بتنی همان طور که از اسم آن‌ها پیداست از مواد اول ای مانند سیمان ، ماسه ، شن و ... که از ادغام آنان بتن نتایج می‌شود در جهت ایجاد کرد استخر های بتنی استعمال می گردند ، ولی بعضا از اشخاص نیز از این مواد نخستین به کارگیری نمی‌کنند که اما به کارگیری از مواد نخستین به طور ذوق و سلیقه ای است ، پروسه تشکیل داد یک استخر بتنی در دفعه اولیه گزینش محل مطلوب در جهت تاسیس استخر بتنی است ، ممکن میباشد محل تعیین گردیده شما محلی پوشیده و یا این که فضای گشوده باشد ، پیش از هر چیز بعد ها استخر پیش ساخته خویش را انتخاب نمایید و سطح زمین را در جهت حفاری آن خط کشی نمایید ، در مرحله حفاری می بایست بعدها حفاری را مقداری گران قدر خیس از اندازه استخر در حیث بگیرید به این دلیل که تشکیل داد دیواره های عایق بندی گردیده قادر است مقداری قطور باشد و از بعد ها استخر شما بکاهد به همین عامل نیز برای معدود خیس نشدن فضای داخلی استخر می بایست بعد ها حفاری را یه خرده تعالی خیس در لحاظ بگیرید . قابل ذکر میباشد که سطح زمین حفاری گردیده باید به طور کامل مسطح گردیده باشد که برای اینکار خوب میباشد در مرحله انتها حفاری تیغه ای را با لودر بر روی زمین انداخته و سطح آن را مسطح فرمائید ، قابل ذکر میباشد که اکثری از اشخاص قصد تشکیل داد استخر بتنی با شیب دارا‌هستند تا عمق استخر به طور شیب دار ارتقاء یابد ، که شما میتوانید هنگام حفاری زمین استخر را به طور شیب دار ساخت‌و‌ساز فرمایید البته در غایت منزه کاری کف استخر می بایست به شایسته ترین صورت جاری ساختن گیرد . بعداز حفاری و بعداز نظافت کردن کف و بدنه استخر می‌توانید عمل های مایحتاج برای مالامال کردن استخر را اجرا دهید درین مرحله مایحتاج میباشد تا بتن ریزی و محکم کاری کف و دیواره های استخر به وسیله یک مهندس ناظر شکل گیرد تا استخر به شایسته ترین صورت و به طور تماما مهندسی گردیده ساخته گردد .

هزینه ساخت استخر بتنی

هزینه ایجاد کرد استخر بتنیدر بعضی از استخر های بتنی که از بعد ها بزرگی بهره مند اند بخش اعظمی از مهندسین برای تشکیل داد استخر از یک فنداسیون برای عایق بندی و سفت کاری کف استخر به کارگیری می نمایند تا بعد از لبریز کردن آب استخر ، دریچه ای برای ورود آب به خاک و کف استخر نباشد به دلیل آنکه حتی خرد ترین نشتی و خروج رطوبت از کف استخر قادر است سبب نم خیس شدن خاک پایین استخر خواهد شد که‌این نم قادر است در دوران های وقتگیر سبب ساز گردهمایی زمین و در فیض بروز رخداد و جراحت های بدون شوخی خیس گردد ، پس باید به‌این نکته یعنی عایق بندی کف و دیواره های استخر های بتنی دقت ویژه ای داشته باشید ، به همین برهان نیز بخش اعظمی از مهندسین کف بعضا از استخر های بتنی را پی ریزی می نمایند . پی ریزی و بتن ریزی استخر های بتنی ممکن میباشد بسته به محل ایجاد کرد و تاسیس استخر متعدد باشد ، مثلا تشکیل داد استخر در ارتفاعات و در بخش ها کوهستانی نیاز متعددی به پی ریزی و فنداسیون بندی کار کشته ندارند به این دلیل که زمین های کوهستانی و شهر های مرتفع خاکی حدودا محکم و مقاوم دارا هستند به همین برهان گرد‌همایی زمین در آنها بسیار معدود میباشد ، البته در مقابل آن شهر هایی که در سواحل دریا و دریاچه ها و حتی رودخانه ها می باشند از خاک حدودا مرطوب و نرمی بهره مند می‌باشند به همین عامل بتن ریزی و تولید فنداسیون در‌این نوع بخشها بسیار اصلی و حیاتی میباشد ، به این دلیل که در شکل خلا عایق بندی صحیح میتواند سبب گرد هم آیی زمین و ضرر و زیان به بدنه استخر بتنی شما گردد .

هزینه تشکیل داد استخر بتنیپس از تشکیل داد و بتن ریزی استخر های بتنی موردنیاز میباشد تا استخر در مراحل 2 تا 4 روزه در موقعیت خویش باقی بماند تا بتن به نیکی کم آب خواهد شد ، بعد از کم آب شدن می‌توانید مبادرت به ساخت نمای کف و دیواره های استخر را جاری ساختن دهید ، بیشتر استخر های بتنی را با به کار گیری از سرامیک های خرد مزین می نمایند و اکثر وقت ها به طور آبی‌رنگ میباشد تا بعد از لبریز شدن استخر با آب جلوه قشنگ تری را به استخر بدهد . فرصت مایحتاج برای لبریز کردن آب استخر نیز بسته به بعد ها استخر شما و همینطور فشار آب شما بوده و میتواند متغییر باشد . شیوه هایی برای محافظت از این استخر ها نیز وجود داراست که به امداد این طرز ها میتوانید استخر قابل قبولی داشته باشید و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد . در قدم ابتدا بایستی پمپ تصفیه آب به استخر متصل فرمائید . استعمال از پمپ تصفیه آب اثر بسیار متعددی در تمیزی آب داشته و امری ضروری است . بعضا از اشخاص از پمپ های تصفیه به کار گیری نمی‌کنند و بعداز کدر شدن آب ، آب استخر را تعویص می نمایند که‌این عمل منطقی به لحاظ نمیرسد . ردوبدل آب استخر فعالیت دشواری ، فرصت گیر و همینطور هزینه بر میباشد . شما در‌حالتی که استخر با گنجایش 60 هزار لیتر آب داشته باشید فرصت تخلیه و مالامال کردن آن 2 الی 3 روز به ارتفاع می انجامد که خلال این فرصت و دشواری شغل باید هزینه آب مصرفی را نیز در حیث گرفت . کمپانی اینتکس پمپ های منحصر به فرد استخر های بتنی نیز عرضه می نماید که بسته به بعدها استخر خویش میتوانید پمپ تصفیه مطلوب خویش را تعیین نمائید . اما میتوانید در این باره از کارشناسان کمپانی طهران اینتکس مشورت کردن های مورد نیاز را اخذ نمائید و پمپ ایده آل خویش را خریداری فرمایید .

اشکال پمپ تصفیه

پمپ های تصفیه دارنده دو نوع شنی و فیلتری میباشند که گزینش آن بستگی به گنجایش آب استخر شما داراست . همینطور پمپ های تصفیه دارنده ظاهری قشنگ هستند که میتوانید آنها را در کنار استخر و بر روی زمین قرار دهید و از آن به کار گیری فرمائید نوع شنی پمپ های تصفیه از توان بسیار بالایی منتفع اند و میتوانند آلوده و کثیف ترین و کثیف ترین آب ها را به آب زلال و پاک تبدیل نمایند ، ولی نوع فیلتری نیز می‌تواند تا وسعت آب استخر های نسبتا گرانقدر را نیز به خیر و خوبی تصفیه نماید ، در هنگام خرید این پمپ ها می‌توانید با دقت به توان و سایز غربال ها ، پمپ تصفیه متناسب با استخر خویش را یافته و آن را خریداری فرمایید .

مراحل ساخت استخر بتنی

هزینه تشکیل داد استخر بتنیهمچنین اقلام مازاد دیگری نیز وجود دارااست که می‌توانید از آن برای نظافت استخر به کارگیری فرمایید . از سایر اقلام مازاد می شود به جاروی منحصر استخر اشاره کرد که به کار گیری از آن هر دو الی سه هفته یکبار ضروری است . بعد از 2 هفته به کارگیری از استخر کف و بدنه استخر موقعیت لغزندگی به خویش خواهد گرفت که به یاری این جاروی اختصاصی می‌توانید از این شغل پرهیز نمائید . همینطور برای پاک کردن کف استخر می‌توانید از ربات اسکیمر منحصر به فرد استعمال فرمائید که‌این ربات کاملا ضد آب میباشد . این ربات به صورت داهیانه ای پباده سازی گردیده است و بعد از قرار دادن آن داخل استخر ، به صورت خود کار در درون استخر جنبش خواهد کرد و کف استخر را پاک خواهد کرد این جارو های پاک کننده کف استخر که با اسم جارو اسکیمر به فروش می رسند تماما ضد آب و مقاوم میباشند و میتوانند حتی‌در عمق های زیاد نیز به راحتی به جنبش خویش ادامه دهند و کف استخر را به شایسته ترین صورت تطهیر نمایند ، همان گونه که گفته شد با استعمال از این جارو میتوانید از رشد جلبک های ته استخر به خیر و خوبی و نیز از لغزنده شدن کف استخر دوری نمایید . درپوش های مخصوصی نیز برای دوری از ورود آشغال به باطن استخر وجود دارا‌هستند که می‌توانید آن را در مواردی که از استخر استعمال نمیکنید بر روی استخر قرار دهید تا آب استخر منزه باقی بماند ، این درپوش ها در بعدها مختلفی تشکیل شده اند و می‌توانند آحاد استخر را پوشش دهند ، این درپوش ها به طور کامل ضد آب میباشند و در صورتی به باطن آب بیوفتند نیز آسیبی نمی بینند ، همینطور در صورتی‌که در بازه زمان بر نیز تحت آفتاب قرار بگیرند پوسیده یا این که ضعیف نمی‌شوند .

ولی هزینه نادر تشکیل داد استخر بتنی ممکن میباشد بسیار زیاد باشد و چه بسا همگی پروسه ایجاد کرد آن و نیز به کار گیری از مصالح ، پرسنل و مهندس و ... مخارج حدودا متعددی را میتواند در بر داشته باشد ، همین مسئله نیز سبب ساز گردیده تا بخش اعظمی از علاقه مندان استخر های خانگی از استخر های بتنی استعمال نکنند ، به دلیل آنکه جایگزین بسیار مطلوب تری با اسم استخر های پیش ساخته می‌باشند که می‌توانند از آنان منتفع شوند ، قابل ذکر میباشد که فرصت فعال سازی استخر پیش ساخته قابل قیاس با فرآیند زمانبر مقطع تشکیل داد استخر بتنی نمی‌باشد به دلیل آن که نصب استخر پیش ساخته در بیشترین موقعیت خویش به 2 ساعت می‌رسد ، همینطور این محصول ها به طور کامل پرتابل می‌باشند و کلیه اقلام یار حفظ مانند پمپ تصفیه ، درپوش ، تحت انداز و ... را دارا هستند . جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این متاع و یا این که تولید ها دیگر و یا این که اخذ مشورت درباره خرید و یا این که ساختن یک استخر بتنی میتوانید با همیاران و متخصصان ما در کمپانی طهران اینتکس تماس برقرار فرمائید و سوال ها خویش را مطرح نمائید .